۱۴۰2 : جهش تولید با مشارکت مردم            شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال 2024 :«خط مقدم اقدام اقلیمی»            

 

نشست مشترک مدیرکل هواشناسی یزدومدیر عامل آب منطقه ای استان

 

نشست مشترک مدیرکل هواشناسی یزدومدیر عامل آب منطقه ای استان

.  

 

در تاریخ 22/03/98نشست مشترکی بین مدیر کل هواشناسی استان و مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان یزدبه منظور هماهنگی بیشتر در راستای استفاده بهینه از داده های ایستگاههای مشترک برگزار شد.

دراین جلسه آقای برهانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان خواستار همکاری وهماهنگی بین دستگاهی در زمینه پوشش خلا آماری، با استفاده از اطلاعات تهیه شده در ایستگاه های اقلیم شناسی وباران سنجی موجود در دو دستگاهاجرایی استان شدند و اظهار داشتند پس از بررسی کارشناسی وتایید داده های موجوددر قالب تفاهم نامه همکاری مشترک، می توان به پوشش کامل تری از پارامترهای جوی و هیدرولوژی استان دست یافت که این امر منجر به افزایش بهره وری و مصرف بهینه منابع محدود مالی استان شده و از موازی کاری در توسعه شبکه ایستگاههای هواشناسی جلوگیری خواهد شد.

آقای جوادیان زاده ضمن اشاره به شرایط سخت استان درخشکسالیهای متوالی،بارشهای کم استان در مقایسه با میانگین کشوروتبخیرزیاد را از عوامل کاهش نفوذ آب به سفره های زیر زمینی دانست و ضمن تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آمار و اطلاعات موجود در استان در راستای تحلیل  واقعی تر شرایط موجود، از پیشنهاد آقای برهانی در تنظیم تفاهم نامه همکاری و تبادل اطلاعات و آمار استقبال نمودند. ایشان همچنین خواستار استفاده از ظرفیت موجود در اداره کل هواشناسی استان در جهت پشتیبانی فنی ایستگاههای خودکار آب منطقه ای شدند .

در ادامه با پیشنهاد آقای برهانی، همکاری مشترک در راستای توسعه هواشناسی کاربردی (تهک)در امور مربوط به آب در استان مطرح و مقرر شد در ادامه همکاری ها این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان 

 

منبع خبر: