۱۴۰2 : جهش تولید با مشارکت مردم            شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال 2024 :«خط مقدم اقدام اقلیمی»            

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان یزد با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان یزد با نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

.  

 

آقای رضا برهانی مدیر کل هواشناسی استان یزد و هیئت همراه با آقای دکتر تابش نماینده محترم مردم اردکان  در مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند. در این دیدارآقای برهانی ضمن ارائه گزارشی از حیطه فعالیت و برنامه های هواشناسی، وضعیت شبکه ایستگاههای هواشناسی استان و شهرستان اردکان را تشریح کردند. در ادامه مدیر کل هواشناسی استان یزد مهمترین برنامه هواشناسی استان را ارتقاء زیر ساخت ها و توسعه فناوری های نوین، خودکارسازی ایستگاههای هواشناسی موجود و گسترش کاربردی نمودن داده ها و اطلاعات هواشناسی در بخشهای مختلف از جمله فعالیت های کشاورزی دانست و خواستار مساعدت و حمایت آقای دکتر تابش و دیگر  نمایندگان و مسئولان استان از برنامه های سازمان هواشناسی کشور و استان شد.

سپس دکتر آقای تابش با اشاره به اهمیت علم هواشناسی در زندگی روزمره مردم، اظهار داشت امروزه نیاز به اطلاعات هواشناسی در تمامی فعالیتها از جمله صنعت، محیط زیست، منابع طبیعی، کشاورزی، هیدرولوژی، توریسم و بسیاری دیگر از بخشها وجود دارد و این موضوع، توسعه زیرساختها و گسترش شبکه ایستگاههای هواشناسی و تجهیز هواشناسی به دانش نوین در راستای ارائه خدمات بهتر به کاربران را ضروری می سازد .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمادگی خود را در حمایت از برنامه ها و طرحهای سازمان هواشناسی کشور در مجلس شورای اسلامی اعلام داشتند و جهت اجرایی نمودن برنامه های هواشناسی در سطح استان و شهرستان اردکان قول مساعدت دادند.

روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان یزد

منبع خبر: